CSN & Svininfluensan..

Ringde precis csn.. Samtalet gick till ungefär såhär..
Jag - Ja hej jag heter linda.. Det är så att jag har fått en räkning från er på 10782 kr som ska betalas innan den 30 november & nu är det så att jag inte har något jobb och ingen inkomst.
CSN - Ja okej...
Jag - Ja.. Så jag förstår inte hur ni vill att jag ska kunna betala detta?!
CSN - Jamen hur försörjer du dig nu då?
Jag - Jag ska få pengar genom försäkringskassan på 2700 kr, men när vet jag inte, & det betyder inte att jag kommer kunna betala detta till er ändå.
CSN - Nej det förstår jag...
Jag - okej så hur ska jag göra då?!
CSN - Ja vi får ju helt enkelt göra som så att du får en avbetalning..
Jag - På hur mycket i månaden blir det då?
CSN - Ja det vet jag inte, det är som vi får kompromissa..
Jag - Okej för jag kan inte betala hur mycket som helst, jag ska kunna försörja mig själv också..
CSN - Jag skickar ett avbetalnings brev till dig, kommer nästa vecka. Du måste betala av, 6% ränta så jag skickar ut brevet så snabbt som möjligt.. Ha en bra dag.
Jag - Jaha?!
Klick....
Kan man bli mer otrevlig än vad den jävla kärringen var? Först var jag tvungen och vänta typ 10 minuter och sen kopplades jag vidare och fick vänta 20 minuter till och sen snacka med den jävla sur kärringen.. Jag verkligen HATAR csn!


Min mamma ringde för ett tag sen och sa att hennes arbetskamrat fick gå hem från jobbet, hon hade ont i hela kroppen och hade svårt för att andas och hade även feber. SVININFLUENSAN!! Men min mamma trodde inte det var det. Sekunder senare kommer hennes andra arbetskamrat och säger att hon känner sig likadan.... AAA!! Jag sa till min mamma att GÅ HEM! Men nejnej, jag måste jobba. Så nu lär ju min mamma få det och om jag inte redan har det, så lär ju jag få det också! Lyckat.. Kanske skulle tagit sprutjävlen ändå?! Fan ångest!!!!!!

Jag kommer bli skit arg om min mamma får det och smittar mig.. Man är väl sjuk i ca 2 veckor?! Och då är jag sjuk när jag fyller år.. Jävla skit influensa!! Nu börjar jag bli orolig, tänk om jag dör?! :/

/Linda Malmquist

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback