Så är det bara.

Det kommer antagligen bli mycket förändringar i mitt liv nu. Jag har tänkt mycket och så och har kommit fram till att det funkar inte att festa var och varannan helg. Inte bara det utan att jag även inte gör något med mitt liv. Jag sitter antingen hemma eller så e jag ute och festar och det funker inte längre. Kanske dags att inse att man inte är 15 år mer?! haha.. Nej men allvarligt talat så är det slut med detta nu. Jag ska söka in på en utbildning nu så snabbt som möjligt och om jag får börja den och får CSN så kommer jag antagligen söka en lägenhet eller så. Inte direkt då, men så fort jag kommit in i utbildningen. Sen ska jag tänka på mig själv för en gångs skull. Tänka på vad det är jag vill och tänka på mig själv bara.

Jag kommer inte dissa mina vänner. Men sen är det inte bara JAG som ska höra av mig hela tiden. Vissa säger att om jag slutar höra av mig nu när jag har pojkvän och så vidare så kan jag glömma dom. Men testa att höra av er själva också? Även om jag har pojkvän så är det inte bara jag som ska ringa till er. Sen om folk blir sura för att jag kommer sluta festa så mycket, så är det ju något fel. Man behöver inte festa varenda helg och supa sig skit full och så vidare. Och kan inte ni umgås med mig mer bara för att jag slutat festa så mycket så är det faktiskt upp till er.

Det roliga är nu att så fort jag startat mitt "nya" liv så får man se vem som verkligen är ens riktiga kompisar. De som slutar höra av sig bara för jag inte är värsta partygirlen mer, är inte riktiga vänner. Och sen kan ni säga vad ni vill. Man kan faktiskt umgås även om man inte festar all night long. Men som sagt, jag lär snart få veta vilka som är mina vänner och vilka som inte är det.. Mer än så behöver jag inte säga egentligen. Vill ni ha kontakt med mig, så hör av er! Klart jag kommer höra av mig också, men det ska inte bara vara jag som gör det. Och det kommer jag stå fast vid nu.

Jag har ärligt talat varit för snäll innan. Tänkt lite för mycket på alla andra och skitit i mig själv totalt. Men det är slut med det nu. Klart jag kommer finnas där för mina vänner när dom behöver mig. Men jag kommer inte rätta mig efter vad alla andra vill längre. Nu gör jag som jag vill och blir ni sura för det så borde ni växa upp ;)


Dom flesta kommer säga att jag slutar festa och så vidare för att jag är tillsammans med Linus nu, men det har inte med det att göra. Kanske till viss del för att jag vill vara seriös nu med honom och inte supa mig full varje helg mer. Men det har inte bara med han att göra. Det är jag som har tänkt över mitt liv nu ett tag och kommit fram till allt detta.

Det var allt jag hade i huvudet nu haha ;) Kommer säkert mer sen!

Puss&Kram


/Linda Malmquist



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback