Svartsjuka



Jag är väldigt svartsjuk, tyvärr. Min pojkvän tycker att det är riktigt jobbigt i vissa fall. För jag kan erkänna att det kan bli lite överdrivet. Men kan inte hjälpa det. Har alltid varit svartsjuk av mig, jag vill ju inte vara det och försöker oftast dölja det när jag blir det. Men ibland går inte det. Nu är hjärtat ute och festar med en massa och ärligt, jag har ont i magen. Försöker tänka på annat hela tiden men tankarna går tillbaka till att han är ute och festar utan mig. Och jag vet ju inte vad han gör. Det är så jag tänker men jag vill inte tänka så. Jag litar verkligen på honom och det vet han. Men ändå kan jag inte sluta vara svartsjuk, varför? Jag litar på honom mer än jag litat på någon annan och ändå så går min svartsjuka inte bort. Det är otroligt jobbigt. Inte bara för honom utan även för mig. Min svartsjuka är extrem ibland. Jag kan bli sur om jag ser att en annan tjej har skrevit till honom eller något. Och hur normalt är det?! Typ "hon skrev hej till honom så nu blir jag svartsjuk". Fattar inte varför det är såhär. Han får ju ha sina tjejkompisar och så. Och jag är inte sur för att han pratar med sina tjejkompisar och så vidare, för som sagt så litar jag på honom. Men ändå så ligger jag här nu i sängen och tänker på att han är på fest utan mig och det kniper i min mage hela tiden. Jag kan inte kontrollera det och det är det som är jobbigt. Hela tiden ligger jag och tänker "ska jag ringa honom, eller skicka ett sms och se vad han gör" . Men jag tänker inte ringa eller smsa honom. För han ska kunna gå på fest utan att jag jagar honom. Sen om han ringer så ringer han. Men jag tänker inte förstöra hans kväll med min svartsjuka, det har hänt innan om man säger som så. Men det ska inte hända igen. Jag är trött på att jag är svartsjuk nu. Extremt jobbigt är det. Och fast jag sitter och säger att jag litar på honom, han kommer inte göra något med någon annan. Ändå så oroar jag mig. Och jag fattar inte varför. Jag måste göra något åt detta. Det funkar inte annars. Om jag fortsätter vara så här svartsjuk så kommer jag aldrig funka i något förhållande och jag vill verkligen verkligen inte att det ska ta slut mellan mig och hjärtat pågrund av min svartsjuka. Så nu är det fan slut! Min svartsjuka SKA bort. Och jag ska börja med att inte visa det, tänker fan hålla all min svartsjuka inom mig, hur svårt det än är.

Jag vill verkligen att han ska veta att jag litar på honom till 100% och jag är ledsen över att min svartsjuka kan bli för mycket ibland. Tycker om dig så otroligt mycket och det vet du.

Min svartsjuka SKA bort, gör allt för att jag ska sluta vara svartsjuk!


Sökte lite på svartsjuka och hittade detta:

Svartsjuka kan beskrivas som en spontan känsla som är svår att övervinna, inte ens med förnuft. I första hand har den sin grund i en personlig osäkerhet och en dålig självtillit. Men svartsjukan kan ha många orsaker och samband. En svartsjuk människa saknar förtroende, betvivlar den andres trohet och är rädd att mista den hon/han älskar. Den svartsjuke känner sig ofta värdelös och tar på sig skulden när han/hon blivit sviken för en annan.

Det jag är mest orolig över e att han ska lämna mig för någon annan som är snyggare eller något. Jag kan inte hjälpa det, men det är så jag känner. Jag har pratat med honom om det och han har sagt att jag inte behöver oroa mig. Så varför kan jag inte bara få in i huvudet att det är mig han är tillsammans med och han hade inte blivit tillsammans med mig om han inte tyckt om mig och så vidare.. Ibland känner man sig bara så löjlig när man blir svartsjuk. Man känner sig skit dum!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback