SKIT DAG!

Gick upp vid 6 tiden i morse, pigg och glad. Drack kaffe, rökte och gjorde ve mig och tog sen tåget till stan 9.15. Kom fram till knutpunkten och köpte ett pendelkort och tog sen båten till helsingör och sen tåget från helsingör till Köpenhamn. Satt på tåget och va nervös som fan men ändå glad för att jag äntligen skulle börja på utbildningen och så. Kom fram till köpenhamn vid 10 tiden och frågade en tant om vägen. Sen var jag framme vid halv 11 och satt och väntade i en timme tills man fick komma in i lokalen. Lektionen börja och 2 lärare berättade en massa om skolan och vad vi skulle göra idag och resten av veckan. Reagerade på att dom sa att vi skulle laga mat imorgon och ha kockkläder på oss. Då jag inte har köpt kockkläder än så blev jag orolig.. Iallafall så delade han sen ut vars ett stavningsprov på danska och läste upp en massa ord som vi skulle skriva ner. Jag satt och skratta för mig själv för att jag gissade på de flesta orden och hade egentligen ingen aning om va fan jag skrev haha. Men då fick man skit för man inte hade skrevit alla orden och idiot läraren sa då "man måste kunna danska för att gå här". Men då kan jag ju säga så här att jag blev inskriven på ett 40 veckors grunförlopp av en anledning och den anledningen är att jag inte kan så bra danska! Men nej tydligen så skulle man kunna danska enligt honom. Men det är inte vad studivägledningen har sagt till mig. Sen fick vi ett matteprov och det kunde jag, så HAHA på han :P . Iallafall så hade jag även en kille bredvid mig som under hela lektionen satt och glodde på mig och flåsa mig i huvet. Väldigt mysigt, eller inte. Ja sen när proven var klara så frågade jag idiot läraren hur jag skulle göra eftersom jag inte har köpt mina kläder än och då sa han att jag kunde låna kläder en eller två dagar men var sen tvungen att köpa egna. OCH hur i helvete skulle jag kunna göra det när jag inte ens har fått de papper jag behöver från skolan som jag måste ge csn för att få mitt lån så att jag kan köpa de jävla kläderna. Så ja, det slutade med att jag blev trött på det och bara gick därifrån. Liksom vad skulle jag göra?! Hade inte haft någon chans att köpa kläderna nu i vilket fall som helst så jag kan inte gå där. Så det är jävligt roligt detta.

Sen vill jag bara säga att de inte hade skrevit ETT endaste ord om att man skulle ha kockkläderna redan första veckan! SÅ hur skulle jag kunna veta det??

Så det blir vägledningshuset imorgon med hjärtat, ska söka in på kockutbildningen här en andra gång! Så kan man ju hoppas att man kommer in denna gången. Annars får jag damp ;P haha!

Iallafall, danskar e efterblivna hahaha!



//Linda malmquist

Kommentarer
Nönnö

Ge inte upp så lätt!! Fortsätt att kämpa =) Klart det är svårt i början, men gör ditt bästa, så kommer nog allt gå bra =)

2010-04-07 @ 11:20:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback