Då är denna dagen snart slut..

Varit i skolan idag också. Gick upp halv 6 i morse och drack kaffe och röka min morgon cigg, sen gjorde jag ve mig och tjugo över 7 tog jag bussen till skolan. Dagen började med att vi alla fick presentera oss själva lite. Min presentation blev "Linda heter jag, 21 år, bor i ödåkra, gick aldrig gymnasie utan börja jobba som städerska på scandic och hoppade sen över till Servitris och hjälpte även till på lite andra ställe, slutade där för jag inte trivdes och sökte in på denna utbildningen, kom in och nu går jag här.." Kanske inte världens bästa presentation haha men va fan, inget mer att säga ju ;). Sen efter det hade vi en lite paus, så de flesta gick ut och rökade. Sen var det dags för prov i Matte, svenska och matlagning. Bara för att de ska se ungefär hur mycket vi kan och kommer ihåg och så. Svenskan gick bra, Matlagnings testet inte så bra för att de stod vissa ord på franska (maträtter på franska) som dom trodde man kunde haha men det kunde inte jag då OCH Matten.... HAHA ingen kommentar :P, jag är verkligen urkass på Matte. Jag kan ju plus, minus, gånger och delat med men resten kan kastas i havet haha. Var färdig med alla 5 prov vid 11 tiden så då fick jag gå hem.
När jag åkte från skolan stack jag direkt till träningen, visst e jag duktig ;) haha. Men blev bara styrketräning, klarade inte av att springa på löpbandet då jag inte ätit på hela dagen så när jag sprungit 5 minuter så snurrade det i hela huvudet. Men styrketräningen är ju bättre än inget. Efter träningen tänkte jag att jag skulle överraska hjärtat genom att åka hem till honom. Så jag satt mig på bussen hem till hjärtat och en hållplats innan jag var framme så ringde han och då fatta han ju att jag var på väg till honom, så det blev ingen surprise haha. Men jag fick iallafall pussas och kramas och prata med min älskling i någon timme :) Underbart!

När jag hade varit hos honom i cirka 2 timmar så skulle han träffa DK så de körde ner mig i stan och släppte mig där och så tog jag bussen hem till syster min för att jag inte ville åka hem. För att OM jag hade åkt hem så hade jag somnat direkt och det hade inte varit så bra eftersom jag inte hade somnat sen ikväll. Så bestämde mig för att besöka syster och Emil. Satt och pratade, åt en macka och gosa med Emil. Sen klockan 6 ungefär tog jag bussen hem, mamma satt på bussen så vi hade sällskap den lilla vägen hem haha.

Hoppade av på Ica och handla :) Fick en GLASS!! Gooooott.. Haha det är så att jag verkligen ÄLSKAR glass. Finns fan inget bättre. Sen gick vi hem och nu sitter jag hemma och dricker kaffe och ska aldelles strax äta middag sen blir det en dusch och sen nattinatti!

Trivs faktiskt jätte bra i skolan (än så länge haha). Har ju bara gått där i två dagar nu men det känns bra. Lärarna är trevliga och även de som går i min klass. Man har ju inte fått någon riktig kontakt med någon än, men man har stått och små pratat lite :). Imorgon ska vi prata om "Studieteknik och Arbets miljö". Nu är det dock så att det antagligen inte kommer bli så mycket pluggande de fyra första veckorna då de är orienteringsveckor så att man kommer in lite i utbildningen och så. Rätt skönt!

I helgen blir det mys med hjärtat och inget annat! Känns lite sådär små jobbigt och tråkigt att va utan han så många dagar i rad haha. Alla kanske tänker att det inte är många dagar (3-4 dagar). Men för mig är det eftersom vi annars har kunnat umgås varenda dag. Men man vänjer väl sig och sen så hinner man ju sakna varandra nu också när man är lite utan varandra. Det är dock vääääldigt tråkigt och ensamt att sova själv utan någon närhet och värme och ingen godnatt puss haha. Men sånt är livet. Om ett år när jag är färdig med utbildningen så kanske vi bor ihop och då blir det inga ensamma nätter mer :) !

Älskar mitt hjärta, underbart att få träffa dig idag <3

Nej nu har jag skrevit väldigt mycket haha. Tänkte kanske fixa ny header till min blogg då denna är väldigt gammal och tråkig, får se om jag orkar och hinner. Nu är det mat!!

Puss&Kram //Linda Malmquist

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback