Atatataa :P

Vet inte riktigt vad jag ska skriva haha men tänkte att det var ett bra tag sen jag skrev sist. Så får väl komma på något att skriva.

Var på informationsmötet i Köpenhamn för ett tag sen. Gick väl bra. Men fattade typ hälften av vad dom sa haha. Har svårt för att fatta när dom pratar för snabbt på danska. Men kom iallafall fram till att jag ska ta grundförlopp på 40 veckor. Och sen ska jag gå i skolan i 3 år och 9 månader. Sen är man Kock :). Nu hoppas jag bara att jag inte ger upp för då kommer allt gå åt helvete. Detta är min sista chans till att bli något. Klarar jag inte detta så lär jag väl få jobba som telefonförsäljare eller något i resten av mitt liv och vem vill det haha. Så nej, jag har fan bestämt mig för att klara detta nu!

Det kommer däremot bli lite jobbigt i början eftersom jag är tvungen och pendla varje dag, fram och tillbaka. Och det tar ca 40 minuter att gå från tågstationen till skolan. Men då får jag iallafall motion ;). Nu hoppas jag bara att pengarna från CSN kommer in i god tid också annars blir det väldigt jobbigt. Då jag måste ha pendel kort och så och det kostar ju en del. Men det ska jag nog kunna lösa hoppas jag.

Imorgon ska jag färga håret, äntligen :). Så nu hoppas jag bara att det blir bra!

Kommer skriva mer blogg så fort jag skaffat mobilt bredband och så. För när jag väl sitter på tåget till köpenhamn varje dag i 1 timme och 40 minuter så kommer jag nog skriva en del :).

Usch va nervös jag är nu över skolan. Hoppas bara att jag lär mig danskan fort och att allt kommer gå bra. Och det skulle ju inte vara fel om det går några svenska människor i min klass :P . Jeje det ska nog gå bra. Istället för att sitta och tänka att jag inte kommer klara det så tänker jag hela tiden att jag kommer klara det och allt kommer gå bra. Sen har jag ju förstås min älskade pojkvän som puschar mig och säger att jag kommer klara det och det hjälper mycket!
//Linda Malmquist

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback