Jahapps :)

Jag fattar inte varför jag alltid får skuldkänslor när jag gör något för min egen skull!? Varför har jag så svårt för att kunna tänka på mig själv istället för att tänka på hur alla andra mår när jag väljer att göra en sak och så vidare.. Jag har bestämt mig nu och nu är det avklarat men ändå så på något sätt så mår jag dåligt över detta för att den andre blir ledsen och så vidare. Jag vill ju detta och jag ska göra detta! Jag måste börja tänka på mig själv, på min framtid, min skola och på mitt eget bästa och försöka stänga av min empati lite för andra människor.

Kanske låter lite knäppt. Men jag har hela mitt liv alltid brytt mig om alla andra och varit alla till lags. Aldrig gått emot någon och så vidare. För jag vill inte att andra människor ska bli ledsna eller må dåligt pågrund av mig. Men nu känner jag att jag är vuxen nog till att kunna ta ett beslut utan att jag ska må dåligt över att någon annan blir ledsen pågrund av detta. Jag kan inte alltid vara alla andra till lags längre. Jag har så mycket jag vill och måste göra nu.

Har skolan att tänka på nu. Jag har min älskade pojkvän som jag vill bilda en framtid med och leva resten av mitt liv med.

Jag kommer aldrig någonsin skita i alla andra och sluta bry mig om deras känslor om ni tror det. Jag kommer alltid finnas där för min familj och mina vänner. Alltid! Men just nu så är det jag och min framtid som går först. Så från och med nu så kommer jag göra det som känns bäst för mig. Jag vill bara må bra och vara lycklig. Det är allt jag vill och jag tycker inte det är för mycket begärt.

Typ ingen kommer fatta vad detta handlar om. Dom närmsta gör antagligen men inte resten. Men så är det.

Ajja..

God Natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback