Snart julafton.

Sitter och lyssnar på julradio.se och tänker tillbaka på julen när man var liten. Saknar det mega mycket. Var alltid hos Farmor hela släkten. Saknar min farmor så himla mycket. Synd man inte har några fotografier från den tiden. När jag tänker tillbaka så känns det nästan som om jag är där. Lukten av all god mat och stämningen som alltid var på topp. Och väntan på att "tomten" skulle komma. Var alltid min fasters man som var tomte :). Farmor som alltid satt och sjöng i sin fåtölj.. Gud vad jag saknar det!

Detta året ska jag fira med älsklingen och hans familj :) ska bli trevligt. Dom tycker nog jag är lite halv jobbig dock eftersom jag har sån jul hysteri haha. De har inte riktigt firat julen som jag gjort i alla år. Men jag ska nog få dom att få julstämning ;) haha.

Så kul det kommer bli sen när man väl har egna barn :) kommer pynta hela lägenheten och till och med mina barn kommer nog bli trötta på mig haha. Jag älskar allt med julen, lukten, känslan, kalle anka, maten och mysfaktorn. När jag väl har egna barn och lägenhet så ska jag få tillbaka den gamla julen så att mina barn får uppleva samma julkänsla som jag fick när jag var liten, för det är en känsla och minnen som jag aldrig kommer glömma! Även om det aldrig kommer bli detsamma utan min farmor. Men hon är alltid med mig på julafton ändå, i mitt hjärta!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback