Dag 3 – Min favorit årstid och varför.

Dag 3 – Min favorit årstid och varför.
Har egentligen ingen favorit årstid. Tycker att alla är lite små jobbiga på sina sätt hahaha. Så jag skriver lite om vad jag tycker om varje årstid istället så får vi la se vilken jag skriver mest postitivt om ;) haha.

Vintern: Rätt skönt då de inte är så äckligt varmt och svettigt. Och visst fan är det mysigt och fint med snö den första veckan.. MEN så mycket snö det har varit detta året.. Nejtack! Så nej vintern är inte min favorit, inte alls. Ser inget roligt med att stå och vänta på bussen medans man fryser röven av sig och står och skakar som ett asplöv och bara vill gå hem och lägga sig under täcket och krypa ner där till vintern är slut...

Våren: Okej, egentligen har jag nog inget negativt att säga om våren. Tycker nog den är rätt mysig ändå. Fint när man ser de första blommorna slå ut och bladen på träden kommer tillbaka :). Så.. Detta får nog va min favorit ;)!

Sommaren: Blö, usch, tvi!! Jag kan inte hjälpa det, men jag tycker verkligen inte om sommaren. Jo okej, om det inte är FÖR varmt. För om det är så varmt så att man knappt kan gå utanför ytterdörren fråns man är svettig så är det inte ok! Det är det värsta jag vet. Och att ligga på stranden och titta antingen rakt ner i en handduk eller rakt upp i solen är inget roligt för mig. Jag blir alldelles för rastlös av att ligga och degga på stranden i timmar. Kan man bada så kan jag va på stranden en timme eller två men inte annars. Är även en badkruka, ska vara varmt om jag ska i ;). SÅ nu vet ni även varför jag är blek året om hahaha.

Hösten: Tråkig årstid. Blir nästan lite halvdeppig när det är höst. Allt är mörkt och trist.. Alla löv på träden försvinner och vädret är skit.. Usch nä. Och sen vet man att vintern är runt hörnet..

JAPPS! Kom ju ändå fram till min favorit årstid :) Våren!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback