Hej.

Jag vet att jag är skit dålig på att uppdatera min blogg. Men jag har glömt den nu på senaste tiden :P. Sen har jag inte orkat iheller.

Mitt liv nu ser ut som så att jag praktiserar på Fahlmans, är inne på min andra vecka nu. Får göra massa bakelser och så. Jag kan ju vara ärlig och säga att jag trodde det skulle vara mycket roligare än vad det är. Tycker inte alls det är kul och sen hatar jag att behöva gå upp 5 på morgonen!! Det värsta jag vet är tidiga mornar, hela min dag förstörs. Blir så tjurig och grinig när jag behöver gå upp så tidigt haha. Sen kan jag ju säga så också att innan jag börja min praktik så tyckte jag det var gott med bakelser. Men nu har jag fått avsmak. Vill inte ens smaka när jag är där. Det är ju för fan bara grädde i alla bakelser och inte lite iheller.. Blööö! Men jag kan ju säga som så att folket där är toppen, alla är super trevliga och snackar och skojar. Så det är ju bra :). Men att jobba inom konditori är absolut inget för mig! Men det ska jag ju inte sen iheller ;). Detta är ju bara en tillvalskurs.
Känns dock riktigt skönt nu att utbildningen snart är över! Den 19 Augusti är jag färdig. MEN jag kan däremot säga att jag trodde man skulle lära sig mer än jag gjort. Ok, jag har lärt mig rätt mycket och så. Men nu menar jag inom matlagning. Ärligt så har jag inte lärt mig laga speciellt mycket mer än jag kunnat innan liksom. Och vill jag lära mig så kan jag ju bara läsa recept haha. Men ja, man måste ju ha utbildning för att få ett bra jobb och nu har jag snart det! Så jädrans underbart. Ska fira den dagen jag slutar kan jag säga! Sjukt skönt att inte behöva studera någonsin mer. För aldrig mer kommer jag sätta mig i en skolsal efter detta haha.


Okej, från skolan till något helt annat.. Min syster har ju fått sin lilla pojke nu. Kallar honom lillplutten (då de inte kommit på något namn än hehe). Han är sååå himla söt och jätte snäll. Var och hälsade på igår och det enda han gjorde vara att sova och äta :), hur skönt är inte det liksom haha. Hoppas det håller i sig bara ;). Det som var tråkigt dock var att förlossningen hade varit väldigt jobbig :(, han hade fastnat så de fick typ dra ut honom. Plus att navelsträngen hade virat sig runt halsen så han var helt blå i huvudet när de väl fick ut honom. Min syster och hennes sambo blev ju såklart super oroliga! Men han klarade sig hur bra som helst och han är världens finaste!
Så nu är jag stolt moster till 3 små fis ungar :) Och jag älskar dom alla tre <3
Min äldsta systerdotter Lisa som fyllde 3 år detta året och min syster till höger.
Emil som ska fylla 2 år detta året :) busunge de luxe! <3
Också till slut lillplutten som är 2 dagar gammal nu :)
(lillebror till Emil)
<3 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback