Midsommar afton.

Vaknade kvart i fem idag, sprang iväg till bussen som skulle gått klockan 05.10 men när jag väl kom dit så gick den inte fråns 05.27. Så där stod jag som en fåne! Fick ringa till min praktik och förklara läget, men det var ingen fara. Var på praktiken kvart i 6 och jobbade fram till ca 10.30. Sjukt skönt att sluta så tidigt! Underbart.

Sen fick jag reda på att vi får göra en tårta sista veckan och ta hem. Men nu fick jag göra min idag för det är midsommar. Så det var ju hur bra som helst :) Får man ta en liten bit idag. Såhär blev den:
Fylld med: jordgubbssylt, vaniljkräm, jordgubbar och grädde.
Utanpå är det marsipan, choklad, jordgubbar och marsipan blad och ros som jag har gjort!! :D
OCH JA jag har gjort hela tårtan HELT själv :)

Fick även göra rosorna. Första gången jag gör det och för att vara första gången så blev jag rätt nöjd.
Fina va?! :D
Tjingeling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback