Min första dag på praktiken.

Klockan ringde kvart i 6, så låg och sega i tio minuter sen gick jag upp och gjorde ve mig. Stack iväg till bussen som kom 06.38 och åkte ner till stan för att byta buss till 2 an och åka ner till Lernia snabbt och hämta mina kock kläder. Var på skolan prick 7, så jag sprang in och hämta mina kläder snabbt, sen sprang jag iväg till 1 an som kom 11 minuter över 7 ;) Visst e jag snabb haha. Var framme på Allers prick 07.29 haha, så jag kom inte sent! Där började jag med att klä om så klart. Sen visades jag rundor och sattes sedan igång med att jobba. Började med att skiva ca 200 champinjoner, sen gjorde jag en massa smörgåsar, käka frukost, städa en massa, tvätta golvet, fixa kött och stekte i ugnen, gjorde en hamburger dressing och en annan sak. Vet inte om jag glömt något haha. Fick även lunch :). Jag trivs hur bra som helst där. Alla är jätte trevliga och man har inte svårt för att prata med någon av dom. Så det är ju skönt. Det enda som är mindre bra är väl att jag har fruktansvärt ont i fötterna av de sketna tofflorna vi fått av skolan, fy fan va ont det gör. Känns som om man har gått i högklackat en hel kväll.. Men ja, jag får stå ut helt enkelt! Vet inte vad mer jag ska skriva om det. Finns nog inget mer om det att säga. Så nu avslutar jag detta inlägg och ska lägga mig och vila mina fötter!
Tjingeling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback