Biggest-loser.se

I brist på annat så fick jag ett ryck och googlade "gå ner i vikt" och då kom jag in på biggest-loser.se hemsida. Har suttit nu och läst igenom en massa artiklar och jag kan ju säga att rätt mycket stämmer in på mig.. Här är lite som jag läser som jag bara tänkte "har dom skrevit om mig eller" :P.

Ett stort problem för alla som försöker gå ner i vikt snabbt är något jag kallar för strunt samma-effekten eller va fan-effekten. Den visar sig ofta när vi blir bortbjudna och erbjudna kakor eller andra sötsaker. Till en början står du emot men när godiset har stått framför dig en bra stund så kan du inte låta bli utan tar en bit av ditt favoritgodis. Efter den första så blir det givetvis ett par bitar till.

ursäkter som gör dig överviktig

”Jag har inte tid att träna”
Detta är rent skitsnack och det vet vi båda. Hur mycket
tid har du spenderat idag framför datorn? Hur mycket tid spenderade du igår framför TV:n? Även om det ”bara” är några minuter här och några minuter där du väljer att kolla Facebook så springer det snabbt upp i en hel del tid även om du inte märker det själv.
”Jag har inte råd att äta nyttigt”
Välj bort det onyttiga som bara kostar onödiga pengar så kommer du snabbt inse hur mycket pengar det finns att spara. Bra mat behöver inte vara dyr vilket du kan se på havregrynsgröt som kostar en struntsumma om du ser hur mätt du blir i jämförelse med onyttigt småkrafs.

”Jag börjar imorgon”
Många skyller på att det är stressigt just nu med tentor, jobb, semester, etc. och att det därför är fel tid att gå ner i vikt. Saken är den att det alltid är rätt tid. Problemet är att du kommer fortsätta skjuta upp det till en morgondag som aldrig kommer och därför bör du ta tag i det idag! Allt som krävs är 30 minuters träning (promenad, löpning, cykling, etc) och sedan är du igång.

”En liten bit, bara idag, skadar inte”
Detta har varit min akilleshäl varenda gång jag har försökt minska på kilona tidigare. Saken är den att ”bara idag” tenderar att bli allt mer ofta och till slut äter man något onyttigt varje dag – vilket oftast är värre än när man väl började försöka gå ner i vikt. Det andra stora problemet är att om jag väl äter en chokladruta så äter jag utan problem ett helt choklad.

Allt detta stämmer så himla bra in på mig. Det är alla dessa ursäkter jag har alltid och nu när jag läst igenom och så så känns det ju bara så onödigt och löjligt att man ska behöva komma på ursäkter för att man egentligen inte orkar lyfta sin feta röv, ta bussen till gymmet och sprina på ett band i 30 minuter eller vad som. Att man ens kan vara så lat.. Och att jag inte har så stark vilja att jag inte kan hålla i det jag säger någon gång :P. Jag har så fruktansvärt dåligt tålamod, det är det som är saken. Jag vill att jag ska ha gått ner 5 kilo på en vecka liksom haha.

Vet att texten är konstig, men det blev så
för att jag kopierat in från biggest losers
hemsida. Fick inte rätt på det iheller och
pallade inte sitta och fixa med det hur länge
som helst ;).
I alla fall.. Om det är fler än jag som brukar
ha dess ursäkter och så vidare, så får ni
gärna skriva en kommentar och om ni inte har
något att göra eller kanske vill gå ner i vikt
så kan ni ju alltid gå in på hemsidan och se
om ni känner igen er i visa saker de har skrevit!
Vet att texten är konstig, men det blev så
för att jag kopierat in från biggest losers
hemsida. Fick inte rätt på det iheller och
pallade inte sitta och fixa med det hur länge
som helst ;).
I alla fall.. Om det är fler än jag som brukar
ha dess ursäkter och så vidare, så får ni
gärna skriva en kommentar och om ni inte har
något att göra eller kanske vill gå ner i vikt
så kan ni ju alltid gå in på hemsidan och se
om ni känner igen er i visa saker de har skrevit!
Puss&Kram

Kommentarer
Stefan Nilsson

Tack för omnämnandet :)

2011-12-02 @ 22:13:13 URL: http://biggest-loser.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback