There´s no better place then home.

Japps, då är man hemma igen efter ett kort litet pass på Dickens. Hade absolut ingenting att göra, inte en endaste spelare idag :( men så är det ju ibland. Så klockan 22.40 så sa han som jobbar där till mig att jag kunde stänga bordet. Så jag snabbade mig som satan och skriva rapporten och packa ihop allting sen sprang jag ut till bussen som skulle komma 22.48. Jag hann! ;) Kan vara snabb om jag vill hehe. Så nu ligger jag i sängen och skriver ett litet blogg inlägg. Skönt att vara hemma i värmen i vår sköna säng.

Läste hundratio sidor av mina nya bok idag. Jätte bra bok. Dock kommer den inte vara så länge till. Har 12 timmars pass på Tisdag så jag kommer antaglien läsa ut den då om jag inte får något att göra. Så sen får jag köpa en ny bok. Har aldrig läst så många böcker som jag gör nu. Har aldrig varit den typen som tycker det är kul att bara sitta och läsa en bok. Men nu hade jag inte klarat mig utan mina böcker när jag jobbar. För har man inget att göra så går tiden sååååå sakta om man inte har någonting att läsa. Vilket är mega tråkigt!.. Dock läser jag bara verklighets böcker. Asså böcker som är skrivna av personer som skriver om sitt liv och så.. Ja ni fattar.. Hoppas jag ;) haha.

Den boken jag läser nu heter Trasig. Handlar om en flicka som blir våldtagen av sin styvfar och andra män från det att hon är FYRA år. Blir även slagen av sin mamma och får ingen uppmärksamhet. Men än så vet jag inte än. Men kan säga att jag nästan satt och grät på Dickens när jag läste om första gången hon blev våldtagen av sin styvfar och hans äckel manliga kompis när hon bara var fyra år..

Jag blir så arg och ledsen när jag läser såna här böcker. Kan inte förstå att det finns så jävla sjuka människor. Hur i helvete kan man ens bara tänka tanken på att våldta ett litet barn?? Man förstör ju människan för livet! Usch nä.. Jag blir bara så arg!

Sen det som är ännu mer hemskt är att när man väl läser i tidningar och så om pedofiler. Så får dom ju för fan knappt något straff!! Dom får kanske 5 år men sen är dom säkert ute efter halva tiden.. Va fan e det liksom. Dom får ingenting medans barnet dom har våldtagit är förstört för livet! Nää fy fan.. Hade JAG fått bestämma så hade jag skurit av deras .... ja ni fattar.. Och sen hade dom aldrig någonsin fått se solsken igen. dom hade fått sitta i en liten rutten kall betong cell helt nakna resten av sitt liv.

Nej nu ska jag inte skriva om detta mer :P. Blir så frustrerad, ard och ledsen bara jag tänker på det. Bara tanken på att det just nu är något barn som far illa... Hade jag kunnat hade jag hjälpt vartenda barn och tagit hand om dom. Men det är ju lite svårt kanske..

Ingen aning om hur jag kom in på detta. Var bara meningen jag skulle skriva ett KORT inlägg haha men blev lite längre. Men ja.. Antagligen ingen som kommer läsa hela ändå.
God natt på er och Sov så gott!
För det ska jag! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback