Alltid något som ska komma ivägen.

Jahapps.. Då kan jag säga som så att "planen" jag hade är förstörd redan. Så nu kan jag lika bra säga att planen var en thailand resa i 3 veckor i Oktober med hjärtat.. Men nu är den åt helvete pågrund av att jätte roliga CSN skicka ett årsbesked där dom tycker att jag ska betala 12000 kr direkt och sen även 10000 kr som jag ska betala av på 4 månader tror jag det var.. JOMEN VISST, för jag är ju miljonär när jag får ut cirka 6-7000 kr i månaden.. Dom kan stoppa upp något där solen aldrig skiner. Haha..
Iallafall, ringde och prata med dom. Fick först prata med en kärring som knappt visste någonting så hon koppla mig vidare. Fick prata med en annan kärring, som förvisso var rätt trevlig (inte ofta jag fått prata med någon som är trevlig på csn) hon förklara allt för mig och jag förklara för henne att det inte finns en chans att jag kan betala en klumpsumma på 12000 kr + 2500 kr var fjärde månad. Så hon skickar hem brev skit till mig som jag ska skriva på att jag vill sänka avbetalningen. Så får se hur det blir.. Tror ju inte att jag kommer få betala mindre än 1000 kr i månaden så det är ju jätte skoj.. Eller inte!
Jaja, egentligen så visste jag detta redan innan när jag börja ta skit lånen, vilket jag ångrar nu. Men inte fan trodde jag man skulle betala så här mycket på en och samma gång. Tror dom att folk skiter pengar eller?! Vem fan kan betala 12000 kr direkt??


Jaja, nu vet ni min "plan" och nu vet ni även att den inte kommer bli av. Men jag försöker att inte deppa över detta, även om det är svårt att inte sitta och sura och gnälla över att det inte blir någon thailand resa och att jag ska behöva leva som en snål pung för att jag ska punga ut pengar till dom.
Men sånt är livet.. Livet är skoj.. haha.


Nej, slut deppat för mig nu. Blir ju inte bättre av att jag sitter och ältar detta. Får bli Thailand resa nästa år istället :). Ska försöka tänka positivt.. Blir lite svårt men va fan. Kan ju inte få allt man vill, eller.
Får bli att man tar någon liten weekend resa till prag eller kanske en veckas sista minuten resa någonstans istället. Jag ska iallafall resa någonstans, den saken är klar. Men när, hur och var det blir får bli en lite surprise hehe. Hade ju tänkt ta mina semesterpengar till resan och det kommer jag fortfarande göra, Ska bara låta dom växa lite till haha.


Nu har jag inget mer och säga.. Ska försöka hitta på något att göra, är lite uttråkad och att bara sitta o göra ingenting får mig bara att tänka på skiten mer och bli mer deppad. Så nej, dax att röra på arslet och sätta igång att göra något. Ledig idag också så :) Träning senare blir det i alla fall. Kolla om där e något pass jag kan köra idag.
Bye bye


Kommentarer
Jessica

Synd att det skulle strula för dig. Men en liten resa kan ni nog ta som du sa :) Alltid nått, för det är ju inte Sverige! Shit vad mycket du ska betala, kan det stämma?! Är det nått nytt dom har hittat på att man ska betala så mycket? Och var fjärde månad? Hoppas att det löser sig för dig, låter inget kul alls. Take care.

2012-01-11 @ 21:51:09 URL: http://jessica.gekkie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback